malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fjortonde november tjugohundrelva

Kategori: Au Pair

min förmiddag bestod idag av att tvätta hur mycket kläder som helst och att städa min lägenhet. Så nu är det skinande rent här och jag har rena kläder också!

När jag hade hämtat barnen strax efter två åkte vi hem och åt apelsinris till mellis innan vi åkte till lekplatsen "bakom" McDonald´s, den med linbanan. Där var vi i två timmar och lekte tatten och kurragömma bland annat.
Hemma igen gjorde jag iordning soppan som vi skulle äta(jag hade förberett den på dagen så det var inte så mycket att göra egentligen) Potatissoppa med morötter, blomkål och purjolök blev det. Just det jag hade i lite korv också.

Därefter hjälpte Marcus mig att sätta in ett myggnät i mitt fönster i sovrummet så nu kan jag äntligen öppna det igen! det behöver verkligen vädras här nere då och då.

Nej, nu ska jag krypa ner i min sköna säng och sova för jag är så sjukt trött.


Pusshej

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej gumman!

    Så fint du har det, tänk om rummet hemma hade haft den ordningen :-)



    Kram<3<3<3

    2011-11-15 | 08:04:59
  • Malin säger:

    Du har inte sett hur det ser ut överallt. ;-)

    Kram<3

    2011-11-19 | 13:04:04
    Bloggadress: http://malinjennybirgitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: