malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

Fjärde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Detta inlägg blir också kort men beror nu på att jag ska sova istället.

Jag och Leo gick och hämtade Ronja hos Farmor och farfar idag efter frukost och Marcus stack ut på en cykeltur som de andra dagarna. Idag gick vi ner i centrum och gick i lite affärer innan vi gick till ett café och beställde apfelschorle, cappuccino och en morotskaka. Gott var det.

Sedan blev det en liten omväg så barnen fick röra lite mer på sig innan vi gick tillbaka till Oma Heidi och åt lunch. Potatismos med kyckling och bärmüsli till efterrätt.



 Därefter lekte jag, Leo och Ronja en stund med lego innan vi återigen gick ut på en promenad. Denna gång besteg vi Staufen. Ännu ett berg. Och därifrån kunde jag se de Schweiziska bergen, Österrike och Lichtenstein. Pretty coolt.


(liten bild jag vet, förlåt)
Fint var det iallafall.

Anyways efter en fika hos Oma Heidi åkte vi tillbaka till lägenheten, packade och satte oss i bilen och åkte tillbaka hem igen. Vi kom fram runt halv tio och när Pia sedan kom hem satt hon och jag och pratade i drygt en timme innan jag gick ner till mig och satte mig här i soffan med datorn i knät. J

Nu ska jag sova.
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: