malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femte november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Halli hallå!

Jag hoppas att allt är bra med er!
Denna dag vaknade jag runt tio och gick då upp och åt frukost tillsammans med Marcus, Pia och barnen. Därefter cyklade jag in till centrum och postade bland annat ett stort kuvert till mormor. Haha jag tyckte att det var lite roligt när jag kom in dit, för kvinnan som jobbar där sade goddag och frågade seda, utan att titta på brevet, "Till Sverige?"
Jag svarade ja och så fick jag frimärken. Jag menar, jag har inte varit där ofta, bara två gånger men i och för sig så har jag ju båda gångerna skickat något till Sverige, plus att det ju är en liten stad.
Därefter gick jag runt på stan en stund och det var jättemysigt eftersom det är marknad. Det är fullt med stånd och karuseller så vi ska gå dit med barnen imorgon. :)
När jag kom hem igen åt jag lite frukt innan jag gick ner till mig och målade mina naglar med det orangea nagellacket jag köpte, läste lite grann i en bok och sedan stack jag ut och sprang i drygt en timme.
Efter att jag duschat gick jag upp och åt middag. Det blev pizza som Marcus hade gjort, sallad gjord av Pia och tomat-mozzarella gjord av mig. Gott gott. Och ja, sedan läste jag lite med Ronja, städade i köket tillsammans med Pia och gick sedan ner till mig och satte mig en stund vid facebook.
Jag förstår inte hur helgerna kan gå så fort! på en veckodag hinner jag ju med hur mycket som helst, men inte på en helgdag. Stört.

Jo, just det. Jag hittade ju ett till gult stenhus också. Så här ar du ett kort mamma. Det här är dock mycket finare än det andra gula jag har hittat och otroligt mycket finare än det orangea. Jag måste knäppa kort på dem och visa er också :)


Nej ni, nu ska jag sova för jag kan knappt hålla ögonen öppna!.

Pusshej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: