malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

elfte november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

hejsan!

Denna dag har jag inte gjort speciellt mycket på. Jag cyklade med Leo till Kindergarten imorse och cyklade därefter hem, gick och lade mig och sov en stund, hade zumbakurs för och med mig själv och tittade sedan på ett avsnitt av The Secret Circle. I really like that show.

Anyway, precis när jag satt och tänkte att jag skulle ta en dusch och sedan åka och hämta Ronja vid skolan kom hon intrippanades i mitt vardagsrum. Efter en stund gick vi upp och åt lunch. Hon slutar ju tidigare på fredagar och eftersom Pia jobbade hemifrån idag åkte hon och hämtade Ronja kvart över elva då hon slutar skolan.
Efter lunchen, som bestod av rester (spaghetti och laxsås) cyklade vi och hämtade Leo. VI lämnade av honom hemma och cyklade sedan till svenska skolan där vi idag sjöng en massa luciasånger.

Ja, därefter cyklade vi till Ronjas fritids/Leos kindergarten och mötte upp Pia, Leo och Marcus. Det var nämligen Laternenumzug. Då har alla en lykta som de bär på och man går en runda innan man, i detta fall, stannar vid kyrkan och dricker glühwein(typ glögg), äter korv, Brezeln... och umgås .Trevligt var det, men lite kallt. Det är verkligen råkallt just nu och det har blivit det på bara någon dag.

Därefter åkte vi hem och efter mycket om och men bestämde vi att jag skulle åka och handla bland annat kött. Och så sa Marcus "kan du köpa en sexpack öl också?" Jag tänkte att det kan väl inte vara så himla svårt.. Men seriöst, jag tappade hakan när jag kom in på detta ställe. Detta är inne i mataffären.


Hur skulle jag veta vilken jag skulle ta? Sjukt..
Jag lyckades hitta en öl som jag vet att de har haft tidigare.  Men sen blev det nästa problem, att hitta rätt rödvin till Pia och det är samma sak där. Hur många som helst att läsa på innan jag såg rätt vin.
Jag blev dock besviken över att jag inte behövde visa mitt leg när jag betalade.
Till middag blev det stekt nötkött, ungstekt potatis, morötter och brysselkål och kantarellsås. MUMS!
 

Eftersom Sophie följde med hem från Laternumzug kom hennes mamma och skullehämta henne senare på kvällen. Dock blev det ett flera timmar långt besök med mycket vindrickande. Trevligt sällskap!!!

Och nu måste jag verkligen sova för jag kan knappt hålla ögonen öppna.
Pusshej

Kommentarer

  • papps säger:

    VA!!! öl är väl inge svårt att handla .. det är väl bara att ta något som är gott!! mmm trattkantareller såg jag mums¨(:P´

    2011-11-12 | 11:33:36
  • Malin säger:

    Självklart är det trattisar pappa! Supergott.

    Jo, det är visst svårt när man inte vet vilken sort man ska ta. Jag ville ju inte ta fel!

    2011-11-19 | 13:02:20
    Bloggadress: http://malinjennybirgitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: