malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

åttonde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

God dag!

Idag vard et lättare att gå upp måste jag säga. Jag klädde på mig, sprang upp, gjorde frukost och lunchboxar innan jag och Leo fick skjuts till hans kindergarten av Marcus.
Därefter gick jag hem och hämtade cykel och pengar, cyklade till bageriet och köpte bröd, cyklade hem igen och packade iordning min väska. Sedan satte jag mig i bilen och åkte till Erlangen eftersom jag hade zumba idag. Den var riktigt, riktigt rolig idag men jag svettades som en gris, vilket inte var lika roligt.

Ja, därefter gick jag runt på stan i Erlangen till kvart över två. Då hoppade jag in i bilen, åkte till Edeka och köpte bland annat mjölk och glass, åkte hem, stoppade in mjölken i kylskåpet, cyklade och hämtade barnen och åt mellis med dem. Frukt, smörgås och chokladglass blev det. Till lunch åt jag förresten en fruktsallad idag. Mums!

När vi hade ätit mellis gick vi ut och lekte i trädgården i två timmar innan vi gick in. De satte sig vid tv:n och jag värmde soppa som Pia gjorde i söndags, gjorde en sallad och dukade bordet. Sedan åt vi och lite senare gick jag ner till mig där jag satte mig vid datorn och nu ska jag gå och lägga mig för jag är TRÖTT!

Pusshej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: