malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

artonde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan svejsan!

Min fredag var riktigt lång måste jag säga.
Den började med frukost och därefter gick jag fatiskt och lade mig och sov en stund för jag var så sjukt trött. Jag sov alltså från kvart över åtta till halv elva och klockan elva stod jag utanför Ronjas skola och väntade på henne. Tjugo över kom hon ut och då gick vi hem och åt lunch. Oma Heidi hade nämligen gjort en soppa på potatis och morötter, bland annat, och den var riktigt god måste jag säga.
Inte lång stund efter att vi ätit åkte oma och opa hem till sig och jag tog med mig barnen på en cykeltur. Vi stannade och lekte på en lekplats en bra stund innan vi cyklade in till stan och gick in på Ellwanger, en leksaksaffär som både Ronja och Leo älskar. Efter ett tag cyklade vi vidare till edeka innan vi återvände hem igen. Väl hemma gjorde jag iordning kvällsmaten som blev potatis, kokt torsk, ägg, tomat, smält smör, ärtor och lök.. Yummie!
Därefter satt jag och Ronja i köket och pratade och pysslade. Hon bestämde även vem jag ska gifta mig med och hur mitt bröllop ska se ut..

När Pia sedan kom hem och Leo gått och lagt sig ville Ronja dansa. Hon hämtade partymusik och så började hon och Pia att dansa och jag måste säga att jag blev väldigt, väldigt sugen på att dansa så jag skickade ett sms till Natalie och frågade om hon ville hänga med ut och dansa.
Så runt tio hade jag duschat, klätt på mig, fixat hår och sminkat mig och satte mig i bilen och körde till Nürnberg. Taggad till tusen var jag och jag måste säga att detta spontana och impulsiva beslut var ett av de bästa jag har gjort för dt var så sjukt roligt! Klubben vi gick till var jättefin och det kändes som en klubb som rika folk går till. 
Det billigaste man kunde köpa var shot, till och med vattnet var dyrare. Inte kul eftersom jag var min egen chaufför. En shot kostade iallafall ca 20 svenska kronor. Och eftersom vattnet var så dyrt så körde jag på en cappuccino innan det bar av till dansgolvet som vi sedan spenderade flera timmar på, när vi inte stod på scenen eller var på toaletten. Vet ni förresten vad som fanns där till gästerna? Hårspray och rexona deospray. Skapligt bra måste jag säga.
Här är några bilder på klubben.







Anyway, efter flera timmars dansande gick vi sedan och åt lite på McDonalds innan vi gick tillbaka hem till Natalie och jag hoppade in i bilen. Väl hemma var jag sedan tio i fem och det enda jag gjorde var att borsta tänderna och tvätta bort sminket innan jag gick och lade mig. Jag hann inte ens släcka lampan innan jag somnade. Haha.
Men sjuuuuuukt roligt hade jag iallafall denna kväll!

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: