malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

andra november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Servus!

Hur är det med er?
Med mig är det bra, lite trött efter dagens alla aktiviteter bara. Dagen började för mig när Leo kom in i rummet och hämtade en sopkvast, eller egentligen lite tidigare för jag var halvvaken när han kom in strax efter nio. Efter en snabbdusch klädde jag på mig och medan jag höll på med det kom Oma Heidi och Ronja till lägenheten. Jag åt frukost, Marcus stack iväg och cyklade och Heidi åkte tillbaka till sig med barnen. När jag hade ätit klart och borstat tänderna gick även jag bort till Heidi och därifrån gick sedan jag till lekparken med barnen. Där mötte vi Janik(barnens kusin) och efter en timme gick vi tillbaka till Heidi och åt lunch. Potatissopppa och äppelkaka med vaniljsås till efterrätt. Gott var det men jag blev mätt som tusan.
Efter att vi ätit gick Heidi och lade sig tillsammans med Leo, Ronja och Janik satte sig vid Tv:n och jag gick ut och satte mig på balkongen och läste tyska skvallertidningar. Och vet ni? Jag satt där ute i linne och tyckte att det var för varmt! Psycho.
När sedan Marcus om och hade ätit åkte vi till ett ställe där man kunde åka rodel. Heter det så på svenska också? Roligt var det men det hade varit roligare om kvinnan framför mig hade åkt lite snabbare för då hade ju jag kunnat åka snabbare.


När vi hade åkt några gånger satte vi oss på caféet som var där, på uteserveringen, och beställde kaffe. Jag tog en cappuccino som såg såhär god ut. (Oma Heidi fick en stjärna.) Och vet ni vad? Han som om ut med min Cappuccino var så sjukt lik min kusin Andreas. Jag höll på att tappa hakan! Den största skillnaden var dock längden eftersom jag tror att Andreas är längre men ändå. Och jag fick höra: ”hörru, jag tror att du har en fin kandidat till man där” *blink blink* Men det kändes bara fel eftersom han var så lik Andreas.

En stund senare åkte vi till en annan lekpark och var där en stund innan vi åkte hem till lägenheten ett tag innan vi åkte iväg, beställde pizza, lämnade av Leo hos farmor och farfar, hämtade pizzan och slutligen parkerade vi utanför Andreas lägenhet. Kvällen där var riktigt trevlig och vi spelade bland annat sanning eller konka, rullade tungorna, tittade på sex and the city och pratade. Trevligt var det!
kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: