malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

andra mars tjugohundraelva

Kategori: malinjennybirgitta

Hallå där ute i stugorna!

I'm back again!

Vad har jag gjort idag, hmm... Jo, jag har haft en sån sjuk vårkänsla och jag har verkligen längtat till sommaren. Men sen var jag och Tove ute och red på sjön och då insåg jag att det är min sista vinter tillsammans med Soldier. Jag vet, det låter lite töntigt, men jag blev faktiskt ganska depp över detta faktum. Men det gick över ganska fort när vi galopperade ikapp. Vinden som jag kände i ansiktet, känslan vid varje galoppsprång. Jag kände hans muskler arbeta i varje språng och jag kunde inte låta bli att skratta av ren och skär lycka.
Åh, vad jag älskar hästar!
Det var då jag insåg att jag inte kan åka som au pair till en familj där jag inte kommer att ha någon kontakt med hästar. Jag skulle inte klara av det.
Ja, det var väl det jag ville berätta tror jag. Nu ska jag gå och lägga mig och imorn bär det av till borlänge och aqua nova med Tove och Fanny. :)

Kram och Puss och Godnatt på er! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: