malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

feber och sömn

eftersom jag vaknade med feber, hosta, snuva och halsont denna morgon så struntade jag i zumban och tog det lugnt istället.  Jag hade även Leo hemma.
Leo hade otroligt mycket energi denna dag och det gick inte alls ihop med mig som inte hade någon energi alls. Vi åkte till stallet och hälsade på Mascara och jag pratade lite med Karin, hon berättade att Mascara var halt efter ridningen dagen innan och hon trodde att hon hade trampat lite snett.

Därefter handlade jag coh Leo lite grann innan vi åkte hem och åt tomatsoppa till lunch. När soppan var uppäten var det dags för Leo att sova en liten stund och eftersom jag var så himla trött gick jag också och lade mig. Dock sov jag från ett till tjugo över tre så då var det bara att springa upp och väcka Leo innan vi fort som tusan åkte och hämtade Ronja. Vi åkte då till edeka för att köpa ingredienser att använda till våra pepparkakor. jag sprang runt och letade förgäves i tjugo minuter då jag gav upp och vi åkte hem igen .

Efter en massa pysslande kom Marcus hem och hämtade leo och de åkte iväg på en middag med marcus jobb. Ronja ville vara hemma med mig och vi gjorde pepparkakshuset som jag köpte på ikea igår. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag öppnade förpackingen och såg att det fanns en beskrivning typisk för ikea. haha





När Marcus sedan kom hem sov redan Ronja och jag gick ner och lade mig och sov efter att jag tittat på luciafirande i svt på svtplay. Det är helt stört att det bara fungerar ibland. :s

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: