malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettionde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Okej. Alltså, det här känns bara fel. Det är första december imorgon och det är inte ens kallt ute. Ingen snö har setts till och det är inte ens minusgrader. Det är någonting som måste ändras säger jag bara. Man kan ju inte öppna adventskalendrar utan julkänsla och jag har vekligen ingen julkänsla what so ever. Jag måste fixa det lite julmysigt nere hos mig!

Anyway, denna dag spenderade jag till hälften i Nürnberg och sedan delades resterande tid upp mellan Erlangen och Herzo. I Nürnberg hade jag bestämt mig för att köpa ett par skor men när jag väl hade hittat skobutiken så fanns de inte låängre några kvar. Snacka om att det fick mig på dåligt humör!

Det var väl i princip det enda som verkligen är värt att skriva om angående min tripp dit. Eller nja, jag kan ju även berätta att jag är riktigt trött på rödlysen. Man åker typ 50 meter och så måste man stanna vid ett rödljus, åker en liten bit igen och sedan rödljus. om och om igen. I really don't like it. Men jag har iallafall insett att  om man lär sig att läsa trafiken här så är det ju inga problem alls i sverige sen. Haha jag som tyckte det var läskigt att köra i sthlm kör nu i Nürnberg. Unglaublich.

Anyway, efter att jag hämtat Ronja ringde jag min kära mor en snabbis och pratade lite med henne medan jag väntade på att Ronja skulle äta upp sitt mellanmål. fem i halv fyra hämtade vi Emma och åkte sedan till tennisen. Och vet ni vad? Den där snygga killen var där och tränade idag igen och haha han kände sig nog lite uttittad av mig för han vände sig om och tittade på mig stup i kvarten, men det gjorde ju inte mig någonting. Men seriöst, han är verkligen SNYGG!

Hemma blev det fiskpinnar till middag och efter att jag ätit stack jag till min tyskakurs. den var riktigt rolig denna dag och jag bytte faktiskt nummer med en Hye Won, hon som kommer från sydkorea,  innan jag satte mig i bilen och åkte hem igen.
Hemma lade jag mig i sängen och somnade på en gång!
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: