malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tredje december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

halli hallå!

Förmiddagen denna lördag spenderades i stallet hos Mascara eftersom jag gick upp vid nio, åt frukost och var i stallet till tio. Det blev ett dressyrpass inne i ridhuset och hon var riktiggt mjuk och fin så det var riktigt roligt. (:

När jag kom hem strax efter ett blev det lunch i form av rester från gårdagen, alltså gulasch och spätzle. Yummie.

Vad hände sedan? Jo, just det jag gick ner till mig och duschade och därefter gick jag, Pia, Leo och Ronja ner på stan och tittade på julkalendern på torget. Därefter blev det korv med bröd. Fast det är inte vanlig korv med bröd. För det första är det en fralla istället för korvbröd och så är det bratwürstle istället för vanlig korv.
Ser gott ut va? ;)

Dålig bild jag vet, och förlåt.

Vi träffade iallafall Sophie och hennes föräldrar där så det blev en sväng in på en leksaksaffär också och just det, Leo gick upp på scenen och fik godis av tomten som satt där. :)
Efter en massa tittandes i stånden gick vi hem igen och väl hemma gjorde jag en laxsås och kokade spaghetti till kvällsmat och Pia och Marcus gjorde sig iordning eftersom de skulle iväg på en fest. Så strax före åtta blev det middag och jag fick mycket beröm av både Janik och Opa. När jag sedan hade lagt Ronja, (jag somnade faktiskt där en liten stund eftersom jag lade mig hos henne en stund) apropå det. Vi lyssnade på Pelle Svanslös och snacka om att det väckte minnen i Malins huvud! :D

Anyway, efter att hon hade somnat gick jag ner och tittade på The Hangover innan jag gick och lade mig och sov.
ja, det var min lördag det.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: