malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tolfte december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

förkylning och ett sjukt barn

Efter de vanliga morgonrutinerna  och en promenad tog jag bilen och åkte jag till ikea och gick runt och letade efter pepparkaksdeg i evigheter tills jag bestämde mig för att fråga om de hade det, vilket de inte hade och då blev jag lite sur. Men jag inhandlade lite doftljus och en stråbock att julpynta nere hos mig med. 
Lunch blevd et på ikea också. Köttvullar med potatismos. Alltid lika gott på ikea!! :)



 

Väl hemma tänkte jag bara lägga in laxen och lite annat jag köpt på ikea i frysen innan jag skulle åka och hämta barnen men, precis när jag tar bilnycklarna från bänken så öppnas dörren och in kommer Marcus med båda barnen. jag måste ha sett ut som ett frågetecken för Marcus fnissade åt mig och sedan berättade han att de hade försökt ringa från Leos dagis eftersom han inte mådde speciellt bra. Tillslut hade de fått tag i Pia i London och då hade hon ringt till Marcus som sedan hämtade barnen och kom hem med dem.

Marcus åkte tillbaka till jobbet och jag stannade hemma med Leo som fick ligga i soffan och titta på törnrosa medan jag och Ronja pysslade.

När vi sedan hade ätit, vi åt soppa, gick barnen och lade sig och Leo hade nu väldigt mycket energi! Själv satte jag mig i köket och skypade med min underbara familj innan jag gick och lade mig.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: