malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

Tionde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Lördag, lördag, lördag.

Jag kan inte direkt säga att jag vaknade på morgonen eftersom jag inte vaknade förrän halv tolv och då kände jag mig faktiskt riktigt pigg och jag var riktigt sugen på att sticka ut och springa. Så jag satte på mig mina nya träningsbyxor, ett par lila adidas som jag köpte i torsdags. Jag undrar om jag skrev det då? Det tror jag inte.

Iallafall försvann all springlust lite senare när jag sagt godmorgon till tre väldigt ovälkomna bekantskaper... Nämligen halsont, hosta och en täppt näsa. Hungrig var jag inte heller så det kändes helt fel när jag stod där i köket och gjorde iordning en fruktsallad med joghurt. Tro inte att jag ens orkade äta hälften av det. Vad gjorde sen var att läsa tidningen och titta på längdskidor på tvn.

Efter lunchen som bestod av makaroner och köttfärssås, gjord av pia och riktigt god, packade pia och marcus klart och åkte sedan till nürnberg för en kväll ensamma. Det roliga var att de egentligen skulle ha åkt till stuttgart för att titta på fotboll med pias jobb men när den resan av någon anledning blev inställd bestämde sig pia för att överraska marcus. Och han trodde in i det sista att de skulle på fotboll och så blev det massage m.m. Istället. Detta betydde att jag fick barnen och vi gick ut och hoppade hage ett tag innan vi åkte för att köpa dip. De har inte det i tyskland! Hur klarar de sig?
Lek i lekplatsen blev det också innan vi åkte hem och av fiskpinnar, ärtor och potatismos. Mums! Senare blev det dip, glass och film. Pettson och Findus- Glömligheter. En film senare sov bada barnen så det var bara att bara upp leo och att väcka ronja. Sedan gick jag ner och tittade på valentines day innan jag sedan gick upp och sov hos leo.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: