malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjuttonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

mästerkatten i stövlar och crepes

Hallå!

idag vaknade jag och hade bara lite ont i halsen vilket gjorde mig på väldigt bra humör men jag var väldigt trött. Vill ni veta något konstigt angående det förresten? Jag vaknar antingen på mage eller rygg, oftast på mage men jag kan inte somna om jag ligger på mage. Men om jag lägger mig på mage så somnar jag om hur fort som helst. Finns det någon förklaring till detta? Eller är det bara jag och mina funderingar igen?

Nej, men iallafall så åkte jag till stallet direkt när jag hade vaknat och det blev ett litet skrittpass med en massa mjukgörande övningar och även lite trav. Hon har ju varit halt i veckan men Karin sade att hon hade kännts bra dagen innan och det var nog sant.

Efter lunchen, jag rpovade faktiskt weiswurst idag men jag kan inte säga att jag tyckte att det var speciellt gott. eller jo, fast egentligen inte heller, konsistensen var alldeles för konstig för min smak. Strunt samma, efter lunchen åkte jag, Pia och barnen på bio i erlangen. Det blev mästerkatten i stövlar i 3D. Den var faktiskt riktigt roligt och jag tänkte på det efteråt och även lite grann under filmen. Är deet en barnfilm eller en vuxenfilm? Både och skulle jag vilja säga.

Därefter blev det en sväng in på ett café där vi åt lite grann. Jag tog en crepes med vilda bär och en varm choklad. 

 

Det var förresten riktigt mysigt där inne och dessa stod på borden, då fick jag ännu mer julkänsla.



Därefter gick vi runt i lite affärer och åkte därefter hem. Jag gick ner till mig och hittade en film på tv som jag faktiskt tyckte om. Det går förresten ganska bra filmer på tv just nu, riktigt juliga.  Denna hette Mrs. Miracle- någonting.

Just det jag chattade lite med min kära zandra också innan jag gick och lade mig och sov.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: