malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjätte december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Tisdag!
Trött som en dåre var jag när jag vaknade. Ovanligt att jag skriver det va? Jag är egentligen trött alla morgnar, men det beror vbara på att jag går och lägger mig alldeles för sent. Jag måste verkligen börja lägga mig tidigare.

Idag blev det iallafall zumba och jag hittade en bättre parkering idag. I ett parkeringshus. Och det blev lite billigare också. Nice vet ni.
 Zumban var riktigt rolig men jobbig och därefter pratade jag med dansläraren en stund.  Senare blev det en tur på julmarknaden och sedan på stan och jag inhandlade faktiskt en del julklappar. Såhär fint och juligt är det förresten inne i Arcaden, köpcentret inne i Erlangen centrum.


Tillsammans med barnen blev det först lite lek i trädgården och senare klockan fem åkte vi till Tennisklubbens lilla julfest. Där blev det bowling, men jag lovar er, det var riktigt svårt. Vi körde något som heter "Der Weihnachtsbaum" (julgranen). Poängtavlan ser ut såhär och det lag som först har strukit alla siffror har vunnit. Man ska alltså få ner fyra äglor för att få stryka en fyra. ;)

           9
          88
        7777
      666666
    55555555
  4444444444
333333333333
         222
         111

När barnen hade spelat så var det föräldrar och barn som spelade mot varandra i blandade lag. Jag var inte direkt den bästa i mitt lag men jag lyckades iallafall få ner käglor så jag kunde stryka både nian och båda åttorna. Men det var i princip det enda jag lyckades med. haha

Till middag blev det iallafall chili con carne och därefter bakade jag och Ronja apelsinmuffins som faktiskt blev riktigt goda. :) Enkla var de också.

Näej, nu får det räcka för denna gång.

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: