malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sextonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Regn, vind och julbord

Today vaknade jag och kände mig faktiskt ganska utvilad, eller ja. Egentligen inte förrän jag väl hade tagit mig upp ur sängen, klätt på mig och stod uppe i köket och gjorde frukost men ändå.
Efter att Leo hade lämnats på dagis gick jag hem, slängde in tvätt i tvättmaskinen, tog sedan en halvrask promenad i nästan en timme och svängde in på apoteket på vägen. Det blev ett paket halstabletter till min onda hals och när jag sedan kom hem slängde jag in tvätten i torktumlaren och åt frukost framför tv:n.

Ett par timmar senare och ett långt besök inne på adidas outlet hämtade jag barnen på fritids respektive dagis. Efter mellis åkte Pia och Leo till svenska skolan medan jag och Ronja satt och pusslade och spelade Uno. När klockan sedan blivit fem klädde vi på oss för att åka sparkcykel till svenska skolan. Det var nämligen julfest med julbord och lucia. Och apropå undertiteln så regnade det skapligt(!) mycket och det blåste som tusan. Med andra ord var det inte speciellt roligt att åka sparkcykel och när vi kom fram till svenska skolan var vi alldeles dyngsura så våra kläder hängdes upp lite varstans det fanns element. Där blev det sedan glögg, luciatåg, svenskt julbord, svenskt julgodis, en massa prat , trevligt sällskap, mycket skratt… Riktigt trevligt med andra ord.



Hem åkte jag med pia, eller ja, jag körde och hon åkte , eftersom Marcus och barnen åkte hem tidigare.
Jag tittade på en film när jag hade gått ner till mig, The Eye tror jag att den hette. Jag är lite osäker, men det var Jessica Alba som hade huvudrollen. Hon spelade en blind violinist som genomgår en ögontransplantation och när hon sedan kan se, ser hon döda människor och självaste döden. Typ. Bra var den i alla fall, det jag såg.

Nej, nu blir det sängen.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: