malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nittonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

morgontrött och barnvakt på två sekunder

ja, vad ska man säga? Jag hade svårt att somna igår kväll och det fick jag betala för denna morgon då jag stängde av det ena av mina två alarm utan att jag vaknade tillräckligt för att komma ihåg det. Detta betyder att när jag stängde av alarmet, som jag trodde var det första, var klockan redan 07:22 vilket i sin tur betydde att jag hade försovit mig. När jag kom upp hade Ronja, som självklart hade vaknat tidigare just idag, dukat frukost.

När leo var avlämnad på dagis blev det en promenad innan jag gick hem, stoppade in tvätt i tvättmaskinen, pratade med mamma i telefon samtidigt som jag förgäves sprang runt och letade efter mina långkalsonger. Tillslut gav jag upp och struntade i dem.

Väl i stallet körde jag lite longering/horsemanship/lek inne i ridhuset med Mascara eftersom hon var lite halt idag igen. Hon var väldigt duktig och förstod ganska bra vad jag ville att hon skulle göra. Men min älskade vän Soldier där hemma är mycket dujtigare på detta. Kan ju i och för sig bero på att han har lärt sig vad jag vill när jag gör vissa saker.

När jag och barnen ätit mellis stack vi ut på en cykeltur och eftersom Marcus tidigare hade ringt och frågat om jag kunde lägga barnen ikväll så hade vi inte lika bråttom hem.. väl hemma igen lagade jag mat, potatismos med köttbullar, brunsås ála malin och lingonsylt och därefter pratade vi lite dalmål innan det blev dags för dem att sätta på sig pyjamas. Precis som förra gången blev läste jag Bröderna Lejonhjärta för dem båda i Ronjas säng.

Och ja, nu sitter jag här nere i soffan i vardagsrummet och tittar på supernatural. Eller ja, det är reklam just nu men.. Marcus kom precis hem förresten så nu ska jg väl snart gå ner, typ om jag orkar ställa mig upp ur denna sköna soffa.

Vi hörs imorgon!

Puss och kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: