malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nionde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Nu är det dags för fredagsmys, om det så är det sista jag gör!

Denna dag blev en dag som jag tog det riktigt lugnt på tills jag hämtade barnen. Jag hade nästan ingen ork alls och hade både huvudvärk och halsont. Därför blev det en dag i soffan med en film rullandes på tv.
 
När barnen hade hämtats och vi satt och åt mellis höll jag på att somna så Ronja ropade på mig flera gånger haha.

Det blev middag hos Marianne tillsammans med Titti, Micke och Alma denna kväll. Jag skriver hos Marianne eftersom det är en restaurang och jag vet inte vad den heter, bara att det jobbar en svenska som heter Marianne där.
Det är de som har så otroligt goda pizzor och jag lovar er att det inte är något fel på deras pasta heller. Jag tog denna kväll en ravioli ala någonting. Det var iallafall ravioli, skinksås, spenat och paprika. Supergott måste jag säga att det var,även om det kanske inte låter så gott när jag skrev det.
 
 

Efter att vi ätit blev det en tur till Lisa och Jan eftersom de hade party och jag måste säga att det var väldigt trevligt och jag pratde väldigt mycket både tyska, svenska och engelska. Det var en man där som försökte gissa min ålder och då blev jag helt plötsligt sexton-sjutton igen. haha.
Men ja, riktigt trevligt att få träffa och prata med alla jag pratade med. Just ja, jag drack glögg ur denna söta mugg och provade även sushi också. Jag måste dock säga att jag inte var speciellt förtjust i det. Synd eftersom jag vill tycka att det ät gott. Men det är mest bara för att folk i filmer alltid säger att det är så gott tror jag. hahaha töönt!



När vi sedan kom hem runt tolv på natten var jag helt slut och somnade så fort jag lade huvudet på kudden.  :)
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: