malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

första december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

första luckorna i julkalendrarna! Dock helt utan snö.

Ronja och leo var otroligt glada över att äntligen få öppna en lucka. Leo ville dock öppna fler luckor än bara en så har öppnade två till.

Klockan tio åkte jag till stallet och red på Mascara och det gick riktigt bra. Hon var mycket mjukare idag än sist jag red och då kunde man verkligen känna att det är en välutbildad häst. Det är ju dock inte så att man bara kan åka med utan man måste verkligen rida och det är lite skillnad på att rida en häst på runt 1,70 och på en häst med 148 cm i mankhöjd. Men vi kommer, än så länge, väldigt bra överens så det fungerar bra. Jag fick även mycket beröm av Karin, hon som äger Mascara, och även av en annan kvinna som var där och tittade när jag red. Vet inte vem hon var. Jag måste säga att det är riktgt roligt att höra :)


Lite oproportionerlig tycker jag att hon ser ut på denna bild men shit the same.

Efter ridningen blev det lite inhandlande av mat innan jag åkte hem och åt och fick ett paket på posten! Jag hittar inte bilden just nu, men eftersom den finns på fejjan så låter jag det vara. Det innehöll iallafall fyra fem paket, tre till mig och ett varsitt till Leo och Ronja, tre adventskalendrar (en till mig, en till Ronja och en till Leo), ett brev och där fanns även tre påsar skumtomtar som uppskattades väldigt mycket av barnen. Chokladkalendrarna och de små tomtarna de fick i paketen gick också hem. Jag är så glad över att få sådana paket av min familj måste jag lugnt säga. Bästa Mamma, Pappa, Lillasyster och Lilla Lillasyster! <3
Efter att jag ätit och förberett allt till lasagnen åkte jag och hämtade Leo och Ronja men vi fick sitta och vänta på Ronja i tjugo minuter eftersom hon inte var klar med sina läxor. Tjugo i fyra var vi hemma iallafall och då fick de dricka en varsin drickjoghurt, öppna paketen och sedan bar det av ner på stan där vi tittade på lucköppningen på torget. De öppnar nämligen en lucka uppe på scenen varje dag fram till julafton och då spelar de även en pjäs på cirkus trettio minuter också. Riktigt trevligt, mysigt och roligt tycker jag.  
 

Ja, efter en snabbvisit hos Mascara blev det lasagne till middag inna jag hoppade in i bilen och tog mig till Erlangen där jag mötte Hye Won. Vi gick sedan till en träff med internationella studenter(våran tyskalärare är med och anordnar det så hon frågade oss igår om vi ville komma). Där blev det en massa julbak och otroligt mycket tyskapratande. Mycket trevligt folk och riktigt goda kakor var det. Hem om jag strax före tolv och då gick jag raka vägen till sängen och somnade.


Denna bild får avsluta detta inlägg.
Puss

P.s. Nu har jag lite julkänsla iallafall! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: