malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fjortonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

soffpotatis och Ben&Jerrys

Morgonen var som vanligt förutom att jag kände mig sjuk och därför passade jag på att ligga i soffan, sova, titta på film och käka Ben&Jerrys Chocolate Fudge Brownie typ hela förmiddagen.

Så när jag hämtade Ronja hade jag iallafall lite energi. Vi åt mellis och åkte sedan till tennisen där jag satt och läste lite i Mrs Zjivago och hennes hemliga liv, en av böckerna jag fick av mamma. Än så länge känns det som en bok jag kommer att tycka om. :)
Just det, jag pratade en hel del med mamman från australien också, jag kommer inte ihåg hennes namn och det är så pinsamt att jag inte vågar fråga om det nu. De ska åka till australien över jul och herregud vad jag blir sugen på att åka dit när hon pratar om det. Hm, kanske ska ta mig dit eftersom jag fortfarande inte vet vad jag vill plugga?

Anyway, efter maten som bestod av spätzlepfanne tog jag mig till tyskakursen där vi pratade om körkort, trafikregler coh hur det är att bo i tyskland och de olika länderna vi kommer ifrån. Gud vad jag kände mig dum när de frågade mig hur det är i sverige. "Hur går det till när man ska köpe ett hus eller hyra en lägenhet i Svergie? Vilket är vanligast att bo i, lägenhet eller hus? Är det vanligare att köpa än att hyra? " 
Mitt svar var " Helt ärligt så vet jag inte riktigt men jag tror att..." Då tittade de på mig och en man, från Dubai, skrattade och frågade mig var jag bor någonstans. Jag svarade att jag fortfarande bor hemma och att det är första gången jag bor någon annanstans nu här i Tyskland. 
Gud vad jag kände mig dum.. Men egentligen, varför ska jag behöva känna mig dum över det? Hur många av mina kompisar är det inte som är i samma situation? Okej, de kanske inte bor i Tysklans just för tillfället men ni förstår vad jag menar, Och apropå det, jag tog ju faktiskt studenten i våras och det fanns ju egentligen ingen anledning för mig att flytta innan det heller.
Det skulle jag ha sagt.. hm...


Jag gick iallafall och lade mig så fort jag om hem. och somnade typ samtidigt som jag lade huvudet på kudden.

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: