malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fjärde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Sovmorgon och Lucia!


det blev inte direkt en sovmorgon för mig eftersom jag vaknade vid nio och inte kunde somna om. Däremot blev det en sovmorgon för Marcus och Pia stack ut och sprang efter en banan och en kopp kaffe. Opa hade åkt till golfplatsen så det blev jag och barnen plus Janik som åt frukost tillsammans. .
När sedan Marcus kom ner blev satt vi och tittade på längdskidor på tv en stund.

Anyway efter att vi ätit lunch, som bestod av en soppa som jag gjorde, åkte vi till Nürnberg och gick luciatåg med svenska skolan. Ronja var tärna, Leo var stjärngosse med självpysslad stjärngossestrut med en elefant på bl.a. och Pia var tärna hon med.
Jag måste säga att de var jätteduktiga men jag fick tyvärr inga bra bilder eftersom jag satt ganska långt bak. Dock har jag en på lucian och jag tycker att det visar ganska bra hur fint de lyste upp kyrkan. :)


När vi kom hem senare på kvällen blev det skypedate med min familj och Leo och Ronja ville också vara med och prata lite.
Trevligt, trevligt måste jag säga att det var. :)
Det var min söndag...
nej just ja, det regnade asmycket förresten och det var så mycket vatten på vägarna att jag var rädd att vi skulle få vattenplanig, men vi klarade oss som tur var. ;)

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: