malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femtonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

En snygg kille och regn

Vaknade med halsont så det blev en aspirin plus c och en kopp honungsvatten för min del innan jag lämnade Leo på dagis, gick hem, sov i cirkus en timme innan jag åt frukost. När Alvina sedan hade kommit gjorde jag en köttfärssås samtidigt som jag pratade med henne  och därefter åkte jag till stallet där Mascara väntade. Eftersom hon tidigare i veckan trampade snett har hon varit svullen och haltat lite, kunde jag inte rida idag. Vilket inte gjorde mig så mycket egentligen. Hon var inte speciellt svullen i benet idag och hon haltade inte, dock tror jag att hon var lite öm. En massa energi hade hon i vilket fall som helst, upptäckte jag när jag longerade henne. Duktig var  hon på sitt sätt men jag tycker mer om att longera min älskade Soldier där hemma. Jag tycker om att rida storhäst, men gud vad jag saknar min Solle!



Ronja hämtades  klockan ett direkt efter stallet och ett mellanmål/lunch och en dusch senare cyklade vi till hennes turnen som börjar klockan två och där jag träffade Timo. Han är inte bara snygg utan väldigt trevlig också! A good combination i think. Sedan var det leos tur att hämtas. Så då blev det att åka hem igen, ge Leo mellis och sedan klä på honom och hämta Ronja igen klockan tre.

Därefter blev det en cykeltur ner på stan, en sväng inne på Müller och därefter en sväng till Mascara eftersom Leo unbedingt ville träffa henne igen.
Anyway, när vi skulle åka därifrån fick jag något skrattanfall när jag såg bilarna i det stora ”parkeringshuset” som hör till Inna Schaeffler. Det är är sju våningar och femton olika plan högt  och jag räknade ut att man måste åka typ 16 .varv för att komma ner/upp. Runt, runt, runt, runt, runt, runt… hahaha. Gud vad jag skrattade åt detta.

Middagen bestod av spaghetti och köttfärssås och  jag var faktiskt nöjd.
Precis nu har jag förresten tittat på Frauen tausch och jag höll på att bli tokig, ”det finns inga bevis för att rökning gör så att man dör tidigare”, ”Det här är färsk och nyttig mat”(om salamipizzan).. det finns inget att säga.

Nej nu ska jag sova för jag kan inte ens hålla ögonen öppna. :o
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: