malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femte december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Måndag, måndag, måndag.

Denna dag måste verkligen vara den svåraste dagen att komma upp ur sängen på. Eller är det bara jag som tycker det? Jag menar, när man har kunnat sova lite längre två dagar och så måste man sedan gå upp tidigt. Det suger! Anyway, jag lyckades ta mig upp även denna morgon men jag måste erkänna att jag först jag och funderade på att ligga kvar i sängen och fortsätta drömma min mysiga dröm.

Efter att jag cyklat till kindergarten med leo åkte jag till stallet och red lite på mascara. Snacka om att hon var stel och hade träningsvärk denna dag, inte så konstigt med tanke på att karin ridit ett två timmar långt pass dagen innan. Iallafall blev det en massa mjukgörande övningar i en halvtimme tills hon var mjuk. När jag senare hade hämtat barnen blev det ett snabbt mellanmål och sedan bar det av till lekparken en stund innan vi åkte hen och pysslade lite innan maten. Apropå maten så blev det soppa och det var bara till mig, barnen och pia eftersom marcus är i münchen sedan imorse och han kommer inte hem förrän på onsdag kväll.

Ja, det var min måndag.
Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: