malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

elfte december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Oh my god.!

Jag sov inte jättebra inatt måste jag säga. När jag inte vaknade av att min näsa var så täppt att jag inte kunde andas så vaknade jag av att Leo hade rullat upp så han låg på min kudde. Så antingen var jag tvungen att gå upp och snyta mig eller sätta mig upp och flytta på Leo. Men det dröjde inte länge förrän han återigen hade rullat upp på min kudde och jag vaknade igen. Detta repeterades ett antal gånger tills han vaknade till lite och började tjata om att han ville ha en mjölkflaska. Men eftersom jag var så sjukt trött och verkligen inte ville stiga upp ur sängen, gå ner för trappan, in i köket, öppna kylskåpet, hälla upp mjölk i en flaska och sedan gå upp för trappan igen. Så först låtsades jag som att jag inte hörde honom men fyrtio minuter senare var jag skapligt trött på tjatet så jag sa nej ett antal gånger innan jag gav upp helt och gick ner och hämtade en åt honom iallafall.
 Jag har nu kommit fram till att mina barn inte ska få sova i min säng!

Ja, en frukost, cykeltur till lekplatsen och ett spel senare om Pia och Marcus hem.
Runt fyra gick vi över till Titti och Micke eftersom de hade glöggparty. Riktigt, riktigt trevligt var det och jag fick verkligen julkänsla när jag stod inne i deras kök, drack glögg, åt pepparkakor och kände lukten av äpple och kanel- doftljusen. Jag pratade men väldigt många trevliga mäniskor också. Så det blev väldigt mycket prat på både tyska, svenska och engelska.

När vi sedan kom hem åt vi lite joghurt och därefter gick jag och lade mig och sov eftersom jag var skapligt trött efter natten och pga av min förkylninng. Just det, Pia åkte till London på kvällen också.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: