malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

åttonde december tjuguhundraelva

Kategori: Au Pair

jag lyckades blanda ihop denna dag med gårdagen så här är det riktiga inlägget.

 
Det blev ett dressyrpass på en riktigt bitchig tant idag, men efter en halvtimmes lirkande lyckades jag övertala henne och det gick som smort. Den hästen må vara stel i början av passen men hon har verkligen en grymt härlig galopp när hon väl trampar under sig.

Efter en snabblunch, ett snabbt samtal med mamma och sedan en snabbdusch bar det sedan iväg till Ronjas skola där jag möttes av en sur liten dam.  Det var början på mitt farande idag. Jag hämtade alltså Ronja klockan ett, cylade hem, gav Ronja lite att äta, cykla till hennes "sport efter skolan" tillsammans med henne klockan två, cyklade hem igen, tog bilen till adidas outlet, hämtade Leo kvart i tre, cyklade och hämtade Ronja tillsammans med Leo strax efter tre och därefter åkte vi hem igen. Åh, jag träffade Ronjas snygga turnen-lärare också. Timo heter han förresten. :D

På kvällen hade jag barnen eftersom våde Marcus och Pia hade någonting med jobbet. Efter att vi ätit chicken nuggets, som både jag och leo upprepande kallade för fiskpinnar av någon anledning, lete vi lite blindbock innan det var dags för dem att ta sig upp i badrummet och duscha och bada. Därefter blev det sagoläsning inne i Ronjas säng. Och gissa vilken.? Bröderna Lejonhjärta såklart. Det bästa som finns.
Båda barnen somnade sedan i princip samtidigt och då tyckte jag att Leo kunde få ligga kvar och sova i Ronjas säng denna natt. :)

När Marcus om hem halv tio frågade han mig hur jag gör för att lyckas få båda barnen att sova före halv nio. Ja.. vad svarar man på det när man inte vet vilket knep man använder? Jag tycker det är lite roligt hur de tackar mig efter att jag har lagt dem iallafall.  De ser verkligen tacksamma ut och, jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det är liksom ett tacksamt-glatt-uppriktigt-lite blygt- tack. Äh, jag ger upp. Jag kan inte förklara det men jag tycker det är kul att få höra iallafall. (:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: