malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjunde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

sol och teletubbies

denna dag började med en liten försovning men blev ändå riktigt bra. Dock hade jag väldigt ont i halsen när jag vaknade så när jag pratade lät det inte speciellt bra. Jag lät mer som en kraxanade kråka än mig själv. haha
Men soooooolen sken och det var jätefint väder ute! :D

Det blev en tvättdag typ. Jag tvättade otroligt mycket av min tvätt, jag vek en massa tvätt och bäddade nytt i barnens sängar. Efter att jag hämtat barnen och åkt hem med dem blev det en massa lek tills Jessica kom. Ronja ar nämligen inte på sin tennis idag eftersom hon stukade foten igår. Jag passade då på att springa ner till mig och ta en dusch innan jag ställde mig och gjorde mat.

På kvällen blev det sedan tyskalektion och den var faktiskt ganska trevlig denna gång. Vi skrattade och hade allmänt trevligt när vi pratade om julen och de olika sätt vi firar jul på. Jag fick bland annat veta att i Ukraina firar man inte jul förrän den 16 januari och i Syd korea firar man inte direkt jul. Hye Won sa att det är en dag då alla går ut och festar och dricker så det är alltid fullt överallt den 24 december.
Lite konstigt tycker jag.
Efter lektionen följde Hye Won mig till bilen och vi hann prat om en massa saker innan vi var framme vid min bil, det kan ju bero på att vi pratade otroligt fort och gick väldigt sakta. Vi pratade iallafall bland annat om Teletubbies haha. Är det någon som kommer ihåg vad de heter på svenska? Alltså vad de olika teletubbisarna heter.:P

Pusshej

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Tinky Winky, Dipsy, Laa-Laa, Po :D

    Puss!

    2011-12-12 | 09:56:00
  • Mamma säger:

    Vart tog sjunde december vägen??

    2011-12-13 | 10:52:16
  • Malin säger:

    Mamma: det här är den sjunde december, jag skrev fel. :) puss

    Evelina: åh, tack så mycket! Det ska jag skriva upp och berätta för Hye Won och så ska jag fråga vad de hette på koreanska för det har jag glömt. Haha :) Puss

    2011-12-13 | 21:50:22
    Bloggadress: http://malinjennybirgitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: