malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

artonde december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

snö, joggingtur och snö på riktigt

Denna dag har jag faktiskt inte gjort så mycket. Jag var ut och sprang/powerwalkade/jag vet inte vad. Det började med powerewalk men jag kände sedan att jag ahde så mycket energi att det gick över till jogging och jag stannade till några gånger och gjorde utfall, indianhopp, tåhävningar, några magövningar som vi gör på zumban(jättejobbiga om man gör dem rätt och då känns det verkligen som situps fast man står upp. Otroligt ltta att göra är de egentligen också). Väl tillbaka blev det en snabbdusch eftersom maten var färdig och därefter cyklade vi till stallet. Barnen tyckte dock att det var jobbigt att stå och vänta på att julshowen skulle börja (jag klandrar dem inte eftersom den började 30 minuter efter utsatt tid) så de gick till lekplatsen med marcus och Pia och jag stannade kvar och tittade. Därefter gick jag och pratade med Karin och så fick jag träffa hennes två döttrar som faktiskt nästan är i min ålder. De är två och tre år yngre tror jag.

Ja, sen har jag faktiskt inte gjort så himla mycke mer. När jag cyklade hem hade det precis börjat snöa så då blev jag på ett otroligt bra humör, dock tror jag inte att denna snö kommer att ligga kvar speciellt länge. :( Men vi kan ju hoppas på att det blir minusgrader nu för då kommer det att ligga kvar. :D

Till kvällsmat gjorde Pia idag pastasås på fläskfile och tomatsås som var riktigt god och så åt vi spaghetti till det.

Just det, det kom jag ju på nu också. Jag köpte ett par skor här i veckan men jag kommer inte ihåg vilken dag det var på. H&M hade rea så det blev en lila bh, två stickade mössor och en lila topp också. Såhär ser sorna ut och jag måste fråga, var det sådana du hade köpt/fått Tove?




Näej, nu tänker jag gå och lägga mig för det är sent och jag har en riktigt hektisk vecka framför mig. :)

Jag kom just på en sak! Det är ju fjärde advent idag! :) Glad fjärde advent allihop! (Jag vet inte om man säger det men jag är på så bra humör nu så det spelar ingen roll.)

Pussar och kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: