malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

andra december tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

"last friday night"

denna dag vaknade jag faktiskt före klockan. Kände mig pigg men efter en stund blev jag jättetrött.. Dock var det otroligt fint väder ute och det gav mg både energi och gjorde mig på bra humör. Därför blev det en powerwalk innan jag satte mig vid datorn en stund.


När jag hade hämtat barnen åt vi mellis och cyklade sedan till svensa skolan. denna dag tränade vi bara på lucia sånger och när vi hade cyklat hem igen kom barnens farfar och deras kusin Janik.
Så ja, efter en massa prat, spelandes och läxläsning värmde jag maten som Opa Peter hade med sig hemifrån. Spätzle och gulasch. Seriöst, ni anar inte vad gott det var med gulasch!
Ja, och på kvällen var Marcus borta och åt middag hos en gammal kompis och Pia var och hälsade på sin mamma och syster i Schweiz. Det betydde att det var Opa som skulle lägga barnen och men det blev så att han lade Leo och jag  Ronja. Därefter satt jag och Janik och pratade en massa, kollade på roliga klipp på youtube och sedan blev det en hel del chattande för min del. Jag hade ju dock kunnat skrivit detta inlägg men det orkade jag inte göra så därför kommer det upp nu. :)

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: