malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoåttonde augusti tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan!


Idag börjar mitt Au Pair äventyr. Jag sitter just nu på Tegels flygplats i Berlin och väntar på nästa flyg till Nürnberg. Det här inlägget kommer dock inte att kunna ses förrän jag har fått internet, så ni får tänka på det när ni läser det. ;)
Jag måste säga att jag är grymt nervös för det här. Jag hade väl aldrig kunnat tro att jag verkligen skulle ta steget och åka iväg som Au Pair. Visst, jag tycker väldigt mycket om barn och jag vill ut och se världen men ändå. Att jag tog steget. Det var dock inte lätt imorse när jag kramade mamma och sa hejdå. Då blev det jobbigt kan jag lova. Tårarna bara rann och jag kunde inte stoppa dem. Samma sak när jag gick ut i stallet och skulle släppa ut Soldier. Min lilla älskling förstod inte varför jag stod där och grät tårar stora som fotbollar. Och konstigt tyckte han nog att det var också det var när jag stod där och gång på gång kramade om honom, satte näsan i den lilla gropen mellan halsen och huvudet och drog djupa andetag. <3

Väl på Arlanda flygplats kändes det inte så himla jobbigt eftersom pappa, Tove och Fanny var med. Dock blev det otroligt jobbigt när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen och kramade om pappa. Då bokstavligen forsade tårarna nerför mina kinder. Jag vet inte hur många kramar det blev, men många blev det.
När planet lyfte rann tårarna även då som under regnperioden. De rann och jag snyftade så att killen bredvid mig tillslut frågade hur det var med mig.

Nu när jag sitter och skriver det här måste jag medge att jag har tårar i ögonen, men samtidigt som jag ser fram emot vad som komma skall vill jag bara vända tillbaka och jag är sjukt nervös. Jag skulle kunna rabba upp flera känslor som jag känner just nu men det skulle inte tjäna något till eftersom det ändå inte skulle vara alla jag känner just nu. Jag kan inte ens sätta ord på en del av dem.
Nej, nu har jag inte mycket batteri kvar så jag tänker sitta här och läsa min Dexter-bok innan jag går till Gaten och stiger på planet.
Det roliga med att jag läser en bok om Dexter just nu är att åde kvinnan och mannen som sitter framför mig sitter och läser Bibeln.

Ni kommer att höra av mig så fort jag har internet så ha det så bra så länge. :)

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: