malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonionde augusti tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan svejsan!

Idag var då första dagen i Tyskland. Jag vaknade klockan åtta när min mobil började spela Bögarnas Fel - Grotesco. Jag rullade ur den stora och otroligt sköna sängen och gick sedan och gjorde mig iordning innan jag gick upp och åt frukost med Markus och Ronja. Mjölk, som smakar mer som grädde, Müsli och jordgubbste blev det.
Jag och Markus satt och pratade ett tag och jag visade på en karta exakt var jag bor och han visade var han växte upp och så.
Resten av dagen har varit busy och lite smått rörig. Jag har träffat Ronja och Leos farmor, farfar och kusin eftersom de kom upp hit och de kommer att stanna till på torsdag. Riktigt trevliga och roliga är de iallafall och det är verkligen skönt.
Vi var till två lekplatser, en mellan Ronjas skola och Leos dagis och sedan en inne i centrum eftersom Ronja, Leo, Jag, barnens farmor och kusin åkte in till centrum där Ronja bland annat visade mig hennes favoritaffärer. Vi åt glass och jag köpte mig lite schampoo, balsam och tandborste och tandkräm eftersom smarta jag glömde de två sistämnda.

Vad har jag mer gjort? Jo, jag har nu kört bil i Tyskland för första gången. Och herregud, gatorna i området där jag bor käns jättetrånga! Det är jättemysigt fastän husen är jättestora och fina. Men det är liksom fullt med trädgårdsland, blomrabatter, träd, buskar m.m.

Heidis(farmor) potatissoppa och bärmüsli åt jag till lunch och efterrätt och det var riktigt gott må jag säga. Speciellt soppan, säger jag som tycker att potatissoppa är så god. Bärmüslin innehöll havregryn, tranbärsmüsli med yoghurt, björnbär, hallon, kivi, banan, plommon... gott må jag säga, men oss emellan, soppan var godare.

Nu vet jag inte om jag har så mycket mer att berätta förutom att jag har det väldigt bra här nere fast jag saknar ju förstås alla därhemma. Speciellt mamma, pappa, Tove, Fanny, Soldier och Tori. En BAMSEKRAM och PUSS skickar jag till dem. Jag älskar er.

Jo, jag tänkte också säga att hela familjen är otroligt trevlig och gästvänlig. De har verkligen fått mig att känna mig välkommen och jag tror nog att jag kommer att få det otroligt roligt, trevligt och bra här.

Nu ska jag sova så godnatt och sov så gott. Dröm sött

Kram

Kommentarer

  • Zandra säger:

    Hej min bäst! <3 Hoppas du har det underbart i Tyskland fast det tar ett tag att vänja sig. Jag har längtat hem många gånger redan! Så sent som i morse funderade jag på om man verkligen måste bli stor eller om man inte kan bo hemma resten av livet hos mamma och pappa...

    Men det ordnar sig! Det är bra med lite äventyr. Vi ses i November om inte tidigare, och så får vi ta och prata lite på skype då och då! :)

    Ha det bra nu <3

    2011-08-30 | 00:03:23
  • Marre säger:

    gud vad roligt! jag är nästan lite avundsjuk på dig... men jag åker ju snart jag med :P

    2011-08-30 | 09:15:37

Kommentera inlägget här: