malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

2 mars

Kategori: malinjennybirgitta

Go'morron!

Eller ja, god förmiddag eller goddag passar nog bättre.
Den här dagen började verkligen inte bra. Jag vaknade av en jätteäcklig dröm och mådde jätteilla. Sen ska jag gå ut i stallet för att släppa ut hästarna och först halkar jag i backen och blir alldeles full av snö. Jag såg seriöst ut som en jäkla snögubbe. Iallafall så ställer jag mig upp och fortsätter till stallet. Och vad möts jag av där då? Jo en liten skit häst som har tagit sig ur boxen och som har lyckats få upp locket på havretunnan. Hon hade ätit en massa hö, en massa havre, haft ner mineralhinken på golvet så det låg fullt med mineraler, kissat på golvet, haft ner grepen i det, skitit, haft ner tre täcken och en massa hinkar. Fan vad arg jag blev! Så då var jag tvungen att ut och gå med henne för att hon inte ska få kolik. Jag som inte klädde på mig så mycket bara för att jag tänkte att " det går väl snabbt att bara släppa ut hästarna idag". Men nej, verkligen inte. Usch för hästar ibland alltså.

Och drömmen då, jo, jag är faktiskt inte säker på vad som hände. För det enda jag kommer ihåg är att folk rullades i spiktunnor, att de skrek, jag grät, någon bröt av armen och benet på min lillasyster, någon brann och någon blev misshandlad. Jag stod där och kunde inte göra någonting och jag visste på något sätt att allt berodde på mig.
Alltså det var jätterörigt men det kändes så sjukt verkligt. Jag hörde liksom skriken, hörde hur benen knäcktes, kände äckliga lukter...
Nej, fy!
Nu ska jag och min syster äta frukost och sen blire nog stallet.:)
Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: