malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

ryktesspridning

Kategori: malinjennybirgitta

Vet ni förresten vad jag hatar med tjejer? Att de alltid går bakom ryggen på varandra och snakcar en massa skit hela tiden. Jag menar hur många tjejer är det egentligen som ärligt kan säga att de aldrig ahr gått bakom ryggen på någon annan. Ja, inte är det många inte. Varför ska vi alltid vara så himla bitchiga för? Och alltid snacka så mycket eller titta snett på andra.? Jag är så grymt trött på det. Visst det är ju självklart inte bara tjejer som går bakom ryggen på andra tjejer, det finns ju faktiskt en massa killar som också gör det.
Och det här med att sprida ut rykten då? Vad är det för mening med det? Och de sprids ju fortare än en löpeld.:S
Jag har själv haft rykten utspridda om mig. Bland annat att jag skulle vara lesbisk, att jag är en slampa, att jag har smörat till mig bra betyg i vissa ämnen. m.m.
Men det som är sbsolut svårast för mig att förstå är när man sprider ut falska rykten om någon annan och dessa rykten involverar en själv också. Är det någon som kan förklara detta för mig eller är det ett mysterium för er också?
Tycker ni förresten att skvaller och rykten är samma sak? Jag tycker iallafall inte det, men gränsen däremellan kan vara hårfin ibland så man får ju se upp när man skvallrar så att det inte blir ryktesspridning av det hela.

Näej, nu ska jag gå och lägga mig så att jag överhvudtaget orkar gå upp imorn bitti.
Puss och kram :)

Kommentarer

  • elin säger:

    ne skvaller känns inte lika hårt på nå vis, lite mildare. rykten är mer sånt som följer med en längre.

    2010-02-23 | 19:09:49
    Bloggadress: http://outofmyhands.blogg.se/

Kommentera inlägget här: