malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

090916

Kategori: malinjennybirgitta

Hejsan!

Just nu sitter jag på en miljöknuskapslektion och gör i princip ingenting. Vi ska läsa på om vilka olika slags vattenverk det finns, fakta om vattenverk och exakt vad man gör där. Tråkigt..
För några minuter sedan satt jag och pluggade lite till svenskaprovet som vi har nästa lektion, men jag tröttnade när det inte alls fungerade. Usch, jag fattade nästan allt förra veckan och igår när jag pluggade gick det jättebra. Men nu fattar jag inte ett dugg. Eller jo jag kan urskilja subjekt och predikat, men resten är bara en massa ord som borde vara en satsdel men min hjärna lyckas verkligen ingte lista ut vilken. Skriver jag att det är ett ackusativobjekt så är det ett adverbial och skriver jag adverbial ar det ett attribut.  Nej nu ska jag inte skriva något mer om det där. Det blir så himla tråkigt..

När jag kommer hem från skolan idag så ska jag ut i stallet och rida. Det blir nog en uteritt med inslag av klättring och lite koordination. Därefter funderar jag på om jag inte skulle ta och smörja min dressyrsadel eller så tar jag och rycker manen på honom. Den är väldigt lång för tillfället. Och efter det ska jag plugga lite tråkig matte, sitta vid datorn en liten stund och sedan ska jag lägga mig i sängen och läsa den underbara boken Ljudet av ditt hjärta av Stefanie Meyer. Helt sjukt vad jag längtar!

Ja, det var väl det jag hade att säga för tillfället. Ha en fortsatt trevlig dag så skriver jag igen ikväll. :)
 
                                                                                                Kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: