malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

skolkare ?

Kategori: malinjennybirgitta

tja, jag sitter här hemma och skriver på vattenrapporten som ska vara inne imorgon. Imorse när jag vaknade hade jag feber och ingen röst så mamma ringde och sjukanmälde mig. Men usch jag hatar att vara hemma och vara sjuk. Att vara ledig för att åka iväg är en helt annan sak än att vara hemma och vara sjuk. Det känns fan som att jag skolkar. Usch, jag tycker verkligen inte om det. Men egentligen så ärdet ju inte skolk eftersom att jag är sjuk.
Jag är verkligen glad att jag inte brukar vara sjuk för jag blir uttråkad väldigt fort när jag är hemma. Sist jag var hemma och sjuk var i 9:an eller om det var 8:an, jag kommer inte ihåg exakt, men då hade jag öroninflammation och magsjuka. Jag tror iallafall att det var magsjuka eller så var det en inflammation.. hmm. Iallafall så var jag hemma i en vecka och redan andra dagen var jag sjukt uttråkad och hade ingenting att göra, så jag satt och la pussel och tittade på alla filmer som vi hade för tillfället. Usch. Och inte fick jag rida heller.  Nej nu ska jag försöka skriva klart rapporten.
                                                                                                           Pusshej!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    men hallå det kan man ju verkligen inte kalla skolk! är man sjuk så är man och det är absolut inget skolk med det.

    2009-10-06 | 10:07:24

Kommentera inlägget här: