malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

Ljungby

Kategori: hästar

Hallå!

Här kommer bilderna och min lilla reseberättelse från Ljungby! Inte en dag för tidigt va? ;)

Torsdag-Fredag:
Vi packade en massa på torsdag kväll och på fredag morgon bar det av. Vi åkte väl vid en kvart över åtta tror jag. Bilturen var riktigt trevlig, mamma och jag satt och småpratade i en timme innan jag kastade mig in i den oerhört roliga (not) boken Dödssynden. Den kan jag verkligen rekomendera att INTE läsa. Det händer ingenting och språket är ibland riktigt svårt att förstå. Vi stannade iallafall i Ödeshög på en riktigt fin rastplats. Det fanns restaurang, bensin och även en liten mysig picknikplats i skogen bara ca. 100 meter ifrån restaurangen.  Där fick Soldier komma ut och röra på sig. Haha jag tro att han hade lite överskottsenergi. Lastbilarna var jättefarliga, bladen som rörde sig i vinden var jättefarliga och han ville verkligen inte gå lugnt bredvid mig utan han var tvngen att hoppa och skutta och fara runt som en jäkla dåre. Det gick bra iallafall och efter tjugo minuters töntande fick han komma in i transporten igen och mamma och jag gick in på den lilla restaurangen. Maten var grymt god, det var inte speciellt dyrt, personalen var trevlig och atmosfären därinne var trevlig. Och, shit vilken härlig dialekt! Han som lade på mat åt mig pratade überhärligt! Jag skulle nästan kunna gifta mig med honom bara för att han hade en sån härlig dialekt.
Sen fortsatte resan och vi stannade några gånger till för toalettbesök och tankning.

När vi kommer fram får vi lasta ur och veterinärbesikta, vi ställer in honom i boxen och går och visar papper, sen sticker jag ut och rider en sväng och mamma går med.
Därefter går vi på invigningen av SM och det är därför det är en bild av en bil inne i ridhuset. Den var liksom med.

Här har ni boken också. Usch!


Lördag:
Klockan ringer kvart i sex och det är dags för frukost och att gå ner till Soldier. Jag går banan, fiar Solle och rider sedan fram. På framhoppningen känns han riktigt fin. Hoppar stort och runt, lyssnar på hjälperna och är väldigt pigg och framåt. Sen blir det våran tur och shit vad nervös jag var när jag red in på banan. Fullsatta läktare på tre sidor av ridhuset, stora hinder och så det största faktumet. Det är kvalet till finalen.
När jag har fått startsignal försvinner allt. Det är bara jag, Soldier och hindren. Mmmm! Vilken känsla! Jag älskar´t! Första hindret går bra, andra blir han för het på och hoppar av så stort att jag inte hänger med. Men, men. resten av banan flyter riktigt fint och jag är grymt nöjd med ritten. Han kändes mycket, mycket finare än vad han har gjort på väldigt länge. Sen blev det fotografering och väntan på resultaten. Två timmar senare kommer de och jag blir grymt besviken när jag ser att jag har missat finalen med 1 poäng. :( Men men, nästa år kommer vi igen! Då jäklar! 
Så vi tittade på kval 2 till SM och sedan åkte vi hem. Jag satt och läste svenskaboken hela i 6,5 timme och eftersom att det blev mörkt satt jag med en pannlampa :P Haha




Jag är iallfall Grymt nöjd med Soldiers och min insats. Och jag menar det är ju stort att bara ha kvalificerat sig till finalen.
Aja, nu ska jag ut och rida och sen ska jag åka hem till min underbara Malin. :)
Kram så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: