malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

från födseln, solbrända eller lackade?

Kategori: familj och vänner

Hej nu är jag här igen..

jag är bara tvungen att berätta om Toves lilla "aha-upplevelse" vid matbordet för typ en timme sedan.
Vi satt förresten och åt grillat kött och mammas hemmagjorda potatissalad. Grymt gott!

Iallafall, medan vi sitter och äter säger Tove helt plötsligt:
- Hur kan svarta vara så......?
- Vilka svarta? Negrer? , frågar pappa då.
- Ja. Hur kan de vara så svarta? Visst är det för att de bor på så himla varma ställen?
- Ja, det är det väl. svarar mamma, eller hur menar du?
- Alltså är det solen. Alltså att de blir solbrända? För isåfall, varför är de ljusare i handflatorna?
Alla skrattar och pappa svarar:
-  Men det är för att de står på alla fyra när de blir lackade.
- VA!? Är det sant? Jag som trodde att de låg och solade och det var därför som de blev negrer. :O
*alla får en skrattattack*
- Nej, Tove det är inte sant. Det är pigment. En del människor är svarta och en del vita. svarar mamma.
- Jo, du förstår de föds vita och du föddes svart.
- Det tror jag inte på Malin. För jag hittades ju i ett rör i Trollbo.

Hahaha stackars Tove, hon har det inte lätt med mörkhyade. När hon var litenh var hon jätterädd för dem och nu har hon svårt att förstå hur de kan ara svarta. Men vi fick oss ett riktigt gott skratt iallafall ;).


sötunge :)

/ /  M.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: