malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

drömmen

Kategori: malinjennybirgitta

Jag sa ju att jag skulle berätta om drömmen senare, och det blev senare. Nu ska ni få höra.

- Jag har en kusin som heter Magdalena och hon är ett år yngre än mig, iallafall så drömde jag att hon skulle gifta sig med nån konstig och snobbig typ som jag inte kommer ihåg vad han hette. I min familj var det bara jag som var bjuden så jag tog min moppe och åkte dit, det är väl en sisådär 30 mil, max, men jag tog moppen iallafall.
När jag kom till stället som bröllopet skulle hållas på så var det typ som en park. Eller det var en liten byggnad med en stor hall där det fanns klädhängare och toaletter, sen gick man in igenom en dörr och kom in i det stora rmmet, där fanns en scen och det var stora fönster och en massa bord som stod som en hästsko plus att det fanns en länga till mitt imellan de två på sidorna. I ena stunden skulle jag sitta vid bordet närmast dörren men sen satte jag mig längst upp där bruden och brudgummen satt.
 Och hm, ja, Magdalena hade en  stor bröllopsklänning på sig, men den var mintgrön och brudgummen, vad han nu hette, hade Jeans och en T-shirt(!). Jag själv hade ett par svartgråa jeansleggins, ett rött linne och en svart tunika och så hade jag tydligen hårförlängning och ett par assnygga svarta gladiatorpumps. Sen såg jag att min gamla förskolelärare var där och så hade jag helt plötsligt åkt på moppen tillsammans med någon kille som jag inte vet vem det var, men han var tydligen min pojkvän.
Efter en stund gick jag och killen ut i hallen in på toaletten och sen gick brandlarmet så brandkåren kom men då sa de att det inte brann utan att det var min väckarklocka och då vaknade jag.

haha lite vrickat men men :P
Sweet dreams!

Kommentarer

  • Fredrik säger:

    men malin då. Vad hände på toaletten? ;)

    2009-07-14 | 23:11:59

Kommentera inlägget här: