malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

moppe, misslyckade snoddas och kantareller

Kategori: familj och vänner

Har varit lite dålig att uppdatera nu de senaste dagarna men jag har haft fult upp.

- Fredags, först åkte jag och Fanny in till stan och köpte present till Tove som fyller år idag(Söndag). Därefter köpte vi glass och satt ute på moppen och åt. Riktigt mysigt. Sen åkte vi hem och så kom farmor och farfar ut och gratulerade Tove och fikade. Sedan åkte vi till Borlänge och Aubiose. Jag köpte en blå repgrimma till Soldier, en bok om dressyrens grunder, ridstrumpor och en täckesgjord. Kupolen blev nästa anhalt och på Ur&Penn köptes ett par stora pärlörhängen. ginatricot köptes en ljusblå topp och ett grön, svart och blå randigt bälte. Och på H&M skaffades en rutig tjocktröja i en massa olika färger.
Därefter blev det en McFlurry på McDonald´s och sedan bar det av hem till Håkan och där bjöds det på grillat och en massa skratt, bad, tjejsnack och filmtittande med kusinen och systrarna. :) Riktigt trevligt!

- Lördags, tog en långtur med Soldier, sen tog jag moppen över skogen och ut till Malin. det var ju tänkt att vi skulle baka snoddas... men hm, den första blev sned, den andra gick rakt åt skogen och den sista blev perfekt. :) Tredje gången gillt! Sen blev det bad och därefter grillat kött och Snoddas a la Thö MalinZ . Och så vips var det så mörkt att jag inte ville ta moppen hem utan jag sov kvar och åkte hem idag på morgonen istället. Det blev en massa kantareller också.

En hittills väldigt trevlig helg! Nu ska vi ner och fika för första men absolut inte sista gången idag.

Ha det!
/ M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: