malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

090822

Kategori: malinjennybirgitta

Hellu!

Idag var vi ner på stan och gick metallmilen tillsammans med släkten på pappas sida. Det är en tipspromenad som IFMETALL arrangerar och när man har gått tipspromenaden får man korv med bröd, festis eller kaffe, kaka, och en lott som man sedan kan vinna jättefina priser för i lottodragningen.
Iallafall, vem tror ni var den första med att ha ALLA rätt då?  Jo, jag såklart! Rätt gissat. Men inte fick jag något pris för det inte så jag hade inte riktigt turen på min sida. Men men mamma vann en ficklampa som man måste veva för att den ska lysa iallafall. Och när jag kkom hem red jag och sen var det surströmming, men jag år potatis istället eftersom att jag inte tycker om varken korv eller surströmming. Mamma stekte liksom korv och potatis till oss som inte äter surströmming.
Därefter vart det fika och sedan film. Djävulens Advokat. Den är lite bra den :)
 

Det var min lördag det. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: