malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

090820

Kategori: hästar

Jag vaknade kvart i åtta och låg och drog mig fram till klockan åtta, då jag gick ner och duschade, klädde på mig, käkade frukost och sen tog jag moppen in till stan och min frisör, Eva. Vi hade riktigt roligt och håret blev ganska bra, dock väldigt kort. Men det var så himla slitet att vi var tvngna att ta bort jättemycket. Men, men vi får väl hoppas att det växer ut snabbt!
Efter klippningen gick jag runt en stund inne i PLUS-huset och köpte lite kläder. Det blev; ett axelbandslöst grönt linne, en svart kortärmad halvkofta, en vit spets-BH med rosa blommor på, ett par trosor och en deo. ;)
Därefter åkte jag hem, lagade mat åt Fanny, eller ja, lagade och lagade, vi värmde en varsin pan-pizza och tog en glass till efterrätt. Sedan hade jag en hopplektion för Fanny och Cotten hoppade riktigt fint. Och Fanny red jättebra. Hon brås antagligen på mig. ;) Haha .
Sen bar det av till Isaksbo med hästarna för en hopträning. Soldier hoppade jättefint i böran men sen skulle vi hoppa bana och då höjde Fia till 1m och då ville han inte riktigt utan stog emot jättemycket. Men när vi sänkte så gick det superduper. Jag förstår verkligen inte varför han måste hålla på såhär nu för. Det hade ju börjat gå så himla bra. :/ Men, men vi få jobba vidare för jag ill verkligen åka ner till Ljungby och rida finalen av Mountain Horse Pony Cup.
Esmeralda hoppade däremot jättefint. Tove tyckte att hon kändes lite trött men det såg fint ut iallafall.

Det var gårdagen det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: